Thursday 13 August 2015

23RD BIRTHDAY

Alhamdulillah, 

Tepat jam 10.50 pagi ; genaplah umur aku 23 tahun. 

Sebagai seorang yang terlalu teruja bila tiba hari jadinya, aku biasanya celebrate birthday dengan family. Tapi tahun lepas (2014) dan tahun ni (2015), aku ditakdirkan menyambut harijadi di bandar besar ni. Sebab-nya aku bekerja kat sini, dan hari jadi aku jatuh pada hari bekerja. I'm crying.

Tiap tiap tahun, aku rasa macam excited gila. Tak sabar nak tunggu birthday aku. Tahap mengada aku boleh tahan juga sampai siap countdown birthday sendiri. Bukan mengharap hadiah atau apa, just nak rasa, dalam 365 hari tu, aku ada hari aku sendiri; hari lahirnya seorang aku.

Aku tak ingat banyak tentang cerita macam mana mak melahirkan aku. Apa yang aku ingat, umur mak masa tu 21 tahun. Aku dilahirkan jam 10.50 pagi. Mak bagitahu, masa tu ayah suruh tunggu mak beranak pada 31 Ogos, supaya harijadi aku, sama dengan harijadi ayah. Hihi.

Aku sangat bersyukur kerana dikurniakan dan dipertemukan dengan orang sekeliling yang baik-baik. In fact, aku pun nak berterima kasih dekat korang yang sudi wished through Whatsapp, Twitter dan Instagram. Tahap happy dia tu sampai kau rasa nak lempang!

Moga dengan menambah umur tahun ni dapat mematangkan, dipermudahkan segala urusan, dan dimurahkan rezeki oleh-Nya. 



Happy 23rd Birthday to me!

No comments:

Post a Comment