Wednesday 28 October 2015

TRIP: BANDUNG, DAY 3

Hey,

Entry kali ni adalah sambungan daripada TRIP: BANDUNG, DAY 1 dan TRIP: BANDUNG, DAY 2. Trip hari ketiga ni, memang seharian kitorang spend masa kat Trans Studio, Bandung. Before ni aku ada mention kan, hotel yang aku duduk tu tepi je dengan Trans Studio, so kitorang cuma jalan kaki je ke Trans Studio tu.

Dalam entry kali ni aku tak cerita banyak sangat, as Trans Studio ni cuma tempat game, and kitorang just lepak and main game segala mak nenek yang ada dalam ni, except for Rumah Hantu lah. So, aku cuma akan terangkan sikit-sikit je, yang lain engkorang layan gambar jelah ye!

28 May 2013
Trans Studio Bandung


Salah satu tips family aku kalau trip ke mana-mana, memang kitorang akan start dari pagi. Bak kata ayah, kalau dah tengahari/petang, apa pun tak sempat, membazir waktu bila pergi trip. So, lepas je habis breakfast, kitorang terus gerak ke Trans Studio yang tersangatlah dekat dengan hotel. Waktu mula-mula masuk, tak lah ramai sangat orang, tapi bila dah tengahari, entah dari mana orang datang, pastu mula berebut-rebut. Haha 


Untuk pengetahuan harga tiket, refer kat dalam gambar ni ye. Harga tiket ni untuk masuk semua tempat, kira bila engkorang dah bayar tu, nak masuk 40 kali setiap game pun takpe, engkorang main lah sampai muntah, dah tak ada apa-apa charge!




Trans Studio ni konsep Indoor Theme Park. So, tak payah risau panas ke hujan sebab memang duk dalam air-cond. Engkorang tak akan rasa pun peluh menitik ke, muka panas ke, memang sangat selesa!









Lastly, kitorang dah habis main semua games, dan beli sedikit bekal untuk makan dalam hotel. Bayangkan dari seawal Trans Studio buka kitorang dah terpacak kat situ, sampai dah hampir maghrib baru kitorang keluar. Kaki dah macam tak larat berdiri dah. Hehe. Maka, selamat lah kami anak beranak pulang ke hotel dan rehat secukupnya. 

No comments:

Post a Comment