Friday 17 June 2016

REVIEW : IMPERIAL CHAKRI PALACE, SURIA KLCC

Hey,

Belum terlambat aku nak wish Salam Ramadhan untuk korang semua. Tak sangka dah masuk hari yang dua belas kita berpuasa. Cepat betul masa berlalu. Semoga Ramadhan tahun ni memberikan rahmat dan hidayah buat kita semua ya?



Entry kali ni aku nak review pasal satu Restoran Thai yang terletak di bandar Kuala Lumpur. Seperti tahun-tahun yang lepas, company ayah aku memang ada annual berbuka puasa bersama diorang punya team. Aku apa lagi, tak lepas peluang untuk joined berbuka sekali. Kali ni, diorang memilih untuk berbuka puasa di Imperial Chakri Palace di Suria KLCC.

Actually, aku rasa tercabar jugak untuk update entry kali ni di siang hari bulan puasa, maklum sajalah, gambar-gambar yang aku paparkan ni bikin air liur aku menjejes. Aku harap korang yang jenguk review ni, tingkatkan sifat kesabaran dan kuatkan iman ye. 

Untuk korang yang menggemari makanan Thai, korang dijemput untuk datang ke Imperial Chakri Palace ni untuk memenuhi craving tekak korang tu. Di restoran ni, dari appetizer, main dish sampai lah dessert, semuanya sedap! Seriously, sangat berbaloi dan banyak pilihan yang dihidangkan. Jangan risau, untuk korang yang tekak Melayu pun boleh datang ke sini untuk cuba masakan dorang. 

Di Imperial Chakri Palace ni, salah satu tarikan utamanya adalah Somtam. Sejurus aku terpandang meja yang menghidangkan Somtam ni, terus aku grabbed tanpa teragak. Dah datang ke restoran Thai, rugilah kalau tak cuba, betul tak? Seriously, Somtam di restoran ni memang sangat sedap. Manis, masam, masin dia semua terasa. Selain Somtam, korang cakap je nak makanan Thai macam mana, hampir semua ada terhidang.  







So kalau rasa nak berbuka di sini, korang dinasihatkan untuk membuat tempahan lebih awal. Bukan apa, takut full, kang kempunan pulak. Buffet Ramadan bermula dari jam 6.30 petang hingga 10.00 malam taw. Untuk harga pula, harga yang ditawarkan berbeza mengikut cawangan.


Harga Buffet Ramadan di Imperial Chakri Palace :
Dewasa : RM91.90 / seorang
Kanak-kanak & Warga Emas (6-12 Tahun) : RM47.90 / seorang

Alamat :
Lot 417B, Level 4, Suria KLCC
50088 Kuala Lumpur
Tel : 03-2382 7788
Fax : 03-23820269


No comments:

Post a Comment