Wednesday 17 August 2016

24TH BIRTHDAY

Hey,

Sekarang ni liat betul nak update entry. Nak update latest news tapi pemalas bukan main. Haha. Nak dijadikan cerita, 5 hari lepas genap usia aku 24 tahun. Alhamdulillah. Sambutan birthday kali ni berbeza dengan sambutan birthday tahun lepas

Macam mana aku nak mulakan cerita ye? Okay aku start dengan detik 12 malam tu. Macam biasa, si Khairul ni akan called and wished siap dengan lagu happy birthday lagi. Kitorang cuma on called je malam tu, disebabkan esoknya kerja. So memang aku tak expected akan ada celebration lah. 

The next day, aku bersiap macam biasa ke office. Hari kejadian tu aku cuma received birthday wishes from family besar sebelah mak, family sendiri dan kawan-kawan sekolah. Sampai kat office dorang semua buat macam biasa je. Kecik hati pulak tak ada sorang pun yang wished. Rupanya dorang ni sepakat beli kek and celebrate petangnya sikit taw! Bayangkan dah jam 4.30 petang, aku dah plan nak siap-siap balik dah masa tu. Tetiba dorang masuk main door sambil bawak cake sambil nyanyi lagu happy birthday. Terkejut mak! Haha. Thank you guys!


Maka, petang tu aku balik rumah dalam keadaan tersengih-sengih lah cerita dia. Hehe. Sampai je kat rumah, aku rehat-rehat as usual aku balik kerja. Bila masih bujang ni, balik rumah nak buat apa je kan, lapar baru godek-godek kat dapur. Hehe. 

Kebetulan, malam tu aku ada meeting dengan agent insurance di KFC. Bukan meeting apa sangat, just nak ambil medical card je. Lepas tu si Khairul ni sibuk nak ikut, aku dah cakap aku nak pergi sorang. Masa aku nak keluar tu, Khairul called suruh keluar rumah sekejap. Aku dah siap make up semua lah sebab nak pergi jumpa orang ni, nasib bajunya belum ditukar. Dengan berbaju tidur, aku keluar rumah sekejap and Khairul terus berlari baling tepung. Like seriously! 


Bak kata mak aku, muka putih dah macam hantu kubur! Tak sempat nak buka mata tengok apa yang berlaku sebenarnya. Haha! Dalam mata terpejam tu, aku dengar suara menyanyikan happy birthday tapi jujur aku cakap, aku langsung tak cam suara siapa, dah lah kepala macam biol sekejap lepas kena baling tepung. Haha. Lepas aku kebas-kebas tepung kat muka baru aku nampak rupanya sepupu aku dengan kawan-kawan ada joined sekali birthday prank kali ni!

Macam-macam soalan aku tanya, macam mana sampai, macam mana korang planned semua tu aku terus tanya tapi belum lagi terjawab sebab Khairul bawakkan cake. Guys, thank you so much! Dah blow candles semua tu aku mintak izin masuk dalam rumah sekejap and tukar baju. Makeup tadi macam mana? Memang dah tak nampak rupa and aku kena bersihkan dan mandi balik. Nasib birthday taw, and nasib jugak tepung sahaja. Ini kalau dibaling telur ni, memang aku peluk sorang-sorang. 


Masterplanned rupanya sepupu aku dan Khairul. Pandai korang eh? Kitorang sambung makan-makan di KFC. Aku pulak dah terlambat nak jumpa agent ni, serba salah aku dibuatnya bila dia sampai dulu. So, gitu ajelah ceritanya birthday tahun ni. Thank you untuk semua, tak kira yang bagi wished sahaja, yang celebrate, yang tahu tapi taknak wished, yang terlupa, yang betul-betul taknak ingat lagi dah. Haha. Tak tak, saja gurau. 

'till then ya!

No comments:

Post a Comment