Thursday 14 April 2016

REVIEW : CAPSICUM STEAMBOAT & GRILL

Hey,

Kat area Kuala Lumpur dan Selangor ni banyak sebenarnya kedai steamboat yang best-best. Salah satu sebab kenapa steamboat ni layan ialah sebab korang boleh makan sampai muntah, masak sendiri, ambil segala jenis makanan tanpa had dan paling best sekali boleh makan dengan bilangan orang yang ramai terutama sekali keluarga dan rakan.

Kali ni aku nak kongsi satu port baik untuk korang pekena steamboat. Macam layan je tempat ni. Aku rasa ramai lagi yang tak tahu kedai ni kat mana. Nama kedai ni Capsicum Steamboat & Grill terletak di Shah Alam. 


Addrees :
Capsicum Steamboat & Grill, 
Jalan Klinik, Kampung Bukit Naga, 
40460 Shah Alam, Selangor

Contact number :
018-265 5224

Hours:
Open Everyday : 6PM–12AM
Close on Monday

Sebelum ni, aku lebih suka booking dulu before ke kedai makan. Tapi kali ni, aku  just walk-in je kat kedai steamboat ni. Alhamdulillah, masa aku sampai, meja belum penuh, so ada meja untuk aku duduk. Before pilih meja, korang kena bayar dulu berapa person nak makan ye.

Kat sini aku senaraikan harga :

Dewasa : RM 20.00
Kanak-kanak (7-12 tahun)/ OKU/ Warga Emas : RM 11.00
Kanak-kanak (6 tahun ke bawah) : Percuma



Katanya, kedai dorang ni selalu 'full house', memang ye, sebab selesai je aku makan, memang aku nampak ramai yang masih lagi menunggu meja kosong. So, aku advise, korang yang nak pergi makan tu jangan terjah je kedai tu, unless kalau korang pergi awal.

Dah dapat je meja, dorang akan tanya korang nak kuah apa. Ada kuah sup ayam dan tomyam. Aku pilih tomyam dan ternyata pilihan aku tak salah, sebab dia punya tomyam memang kena dengan tekak aku. 

Nak serbu tu korang kena beringat. Kalau korang amik makanan berlebihan, dan lepas tu tak habis makan, kedai ni dah bagi warning siap-siap. Kalau ada makanan yang tak habis, korang akan dikenakan extra caj RM10 setiap 100 gram, so ambil makanan tu berpada-pada lah. Korang tak perlu risau, makanan kat situ akan selalu re-fill. Aku lupa nak kira berapa pinggan dan berapa round aku dok ulang-alik refill bahan bakar and bahan steamboat tu.

Kat sini korang boleh bakar daing lembu, daging kambing, sotong, udang and seafood lain. Nasi goreng dan mee goreng pun ada. Untuk pencuci mulut, dorang ada sediakan aiskrim. Cedok lah berapa banyak yang korang nak, siap ada topping taw. 



Untuk pengetahuan korang, kedai ni takde air-cond. Kot-kot lah dari gambar tu korang tengok macam sejuk je tempatnya. So korang tak digalakkan pakai baju tebal atau baju sejuk okay? Sepanjang aku kat kedai ni memang berpeluh-peluh, kena pulak grill depan muka, mau tak panas muka aku. 

Korang try lah pergi, tak menyesal taw!

No comments:

Post a Comment