Thursday 5 November 2015

RESEPI: SAYUR BAYAM MASAK AIR

Hey,

Entry kali ni aku nak kongsi resepi Sayur Bayam Masak Air. Actually, aku memang suka Bayam Ungu ni, mungkin sebab warna dia kot, buat aku tertarik. Hihi. So, haritu masa beli barang dapur sikit, aku ternampak Sayur Bayam ni, segar lagi, macam baru diikat. Terus aku grab, tak banyak cakap dah. Haha.

Sebenarnya banyak cara nak masak Sayur Bayam ni, tapi jom tengok aku punya resepi.


Sayur Bayam Masak Air

Bahan-bahan:

1 ikat bayam 
3 biji keledek kuning
2 biji bawang merah
1 biji bawang putih
Air
Garam dan gula

Cara:

Potong sayur bayam. Didihkan air, bawang merah, bawang putih, dan ubi keledek. Masak sampai empuk. Masukkan bayam dan perasakan dengan garam dan gula. Boleh dihidangkan.

Sangat mudah kan, masak pun cepat je, boleh jimatkan masa. Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment